Articles (مقالات)
شکستگی و کجی آلت تناسلی

شکستگی و کجی آلت تناسلی

شکستگی و کجی آلت تناسلی
شکستگی و کجی آلت تناسلی

 

  هرگونه کپی برداری از مطالب دکتر مریم محبی سکس تراپیست تنها با ذکر کامل منبع مجاز میباشد

شکستگی و کجی آلت تناسلی

به منظور شرح شکستگی واختلال کجی آلت تناسلی مردان ضروری است که ابتدائا تعریف مختصری از نام و عملکرد بخش های این ارگان جنسی در مردان داشته باشیم . بخش بیرونی  دستگاه تناسلی مردان ازسه قسمت بیضه ها ، بدنه وکلاهک تشکیل گردیده است . شفت یا بدنه آلت مردان حاوی سه سیلندرنرم و استوانه ایست که حاوی رگهای خونی بسیار است.در هنگام برانگیختگی جنسی خون فضای داخلی این سیلندرها را پرکرده سبب حجیم شدن آن گشته نتیجتاً در طول و اندازه آلت تناسلی افزایش بوجودمیاید. از آنجایی که خون وارده در این مرحله فرصت برگشت از طریق سیاهرگ را ندارد لذا آلت تناسلی به مانند بادکنک متورم میگردد.

 سفتی دیواره سیلندرها باعث بسته شدن 90 درصد قابلیت خروج خون از سیلندرها می گردد . این فشار به بالاتر از حد متوسط فشار خون فرد، یعنی حدود ۱۲۰ میلی متر جیوه می رسد و این فرایند منجر به ترکیب شبه استخوانی گرفتن بافت آلت تناسلی مردان درحالت نعوظ می گردد در حالیکه در استخوانی در آلت تناسلی وجود ندارد.

اگر در حالت نعوظ کامل فشار زیاد جهت خم کردن این سیلندرهای پرخون وارد آید، همانند بادکنک پربادی که در اثر فشار پاره می گردد، بافت سیلندرهای آلت نیز از محل خمیدگی پاره شده و خونریزی شدید در زیر پوست ایجاد می کند که باعث ایجاد درد شدید و تورم شدید آلت می شود که ادامه خونریزی در زیر پوست حتی تا ناحیه سینه و زیر گردن نیز ممکن است ادامه یابد . از این نظر گویی شکستگی در آلت تناسلی رخ داده است .چنانچه پس از گذشت زمان حاد شکستگی آلت، فرد اقدامات درمانی را به انجام نرساند یا بافت تخریب شده ترمیم نشود، در نعوظ بعدی، خون در داخل سیلندرها محصور نگشته همچون بادکنک سوراخ، ممکن است  از  محل آسیب خون خارج شده و در نتیجه تشدید خونریزی زیرپوستی و عدم توانایی در نعوظ گردد که خود در ایجاد ناتوانی جنسی تاثیر گذار است و در انجام رابطه جنسی فرد با مشکل مواجه میگردد.

درصورتی که به مرور زمان به شکل خودبخود در بافت ترمیم حاصل آید،ممکن است محل پارگی بصورت ناهمگون و غیریکنواخت ترمیم صورت گیرد که این امر خود کجی آلت تناسلی در هنگام نعوظ یا ناتوانی جنسی در هنگام رابطه جنسی را مسبب گردد

علت شکستگی  آلت تناسلی مرد

شایع ترین  علت شکستگی آلت مرد در هنگام برقراری رابطه جنسی و در پوزیشنی اتفاق میافتد که در ان زن حالت فعال به خود گرفته است در این وضعیت مرد  بصورت درازکش به پشت خوابیده و زن به حالت نشسته به روی آلت تناسلی مرد نشسته رابطه جنسی برقرا میکنند.

درشرایطی اینچنین چنانچه بنا بر دلایل زن به طور ناگهانی حرکتی سریع به بدن خود دهد به گونه ای که استخوان شرمگاهی زن بر روی تنه آلت مرد فشار آورد امکان  شکستگی آلت تناسلی مرد فراهم خواهد گردید

در این راستا نقش تصادفات ، حوادث و ضربه هایی ( مانند فرو بردن آلت تناسلی در اشیاء سخت به منظور خود ارضایی و..) که آلت تناسلی را مورد آسیب قرار میدهند را نباید از خاطر بود .

درمان شکستگی آلت تناسلی مرد

 درصورت شکسته شدن آلت تناسلی  سریعاً بایستی بشکل اورژانس اقدامات پزشکی جهت ترمیم یا جراحی از جانب متخصصین انجام پذیرد و در این راستا هر چقدر سرعت عمل بکار رود بیشتر از احتمال عوارض کاسته خواهد شد

عوارض عدم ترمیم یا ترمیم دیر هنگام

از جمله مشکلات درمان دیر هنگام میتوان از ناتوانی جنسی، خمیدگی و کجی آلت هنگام نعوظ، تغییر شکل آلت به شکل ساعت شنی ( نازک شدن قسمت کوچکی از تنه آلت ) که حین نزدیکی باعث کج شدن مکرر آلت از همان قسمت باریک و ضعیف میشود میتوان نام برد

کجی آلت تناسلی

” پیرونی ” نام اختلالی است که گریبانگیر بدنه آلت تناسلی مرد گشته برآمدگی یا التهابی را فرد در این ناحیه از دستگاه تناسلی خود تجربه میکند که بواسطه آن آلت تناسلی در آن ناحیه انحنا پیدا کرده و به یک جهت متمایل میگردد . این کجی خصوصاً در هنگام نعوظ بیشتر خودنمایی میکند و در دسته ای نیز فرایند دخول را دستخوش تغییر کرده و فرد از برقراری رابطه جنسی ناتوان ویا تجربه جنسی را دردناک ارزیابی میکند. این توده یا پلاک ممکن است در قسمت بالایی آلت تناسلی ( که شایعتر میباشد) یا در کناره آلت تناسلی شکل گیرد. تشکیل پلاک معمولا به صورت ناحیه ای موضعی از التهاب و ورم است که میتواند به فیبروز  منجر شود و در نتیجه  خاصیت ارتجاعی آلت تناسلی را در ناحیه درگیر کاهش دهد

 اختلال پیرونی در هر مرحله از زندگی یک مرد ممکن است حادث گردد لیکن میزان شیوع آن در مردان بین 40 تا 60 ساله بیش از سایرین گزارش شده است .عده ای از مردان مدتها میتوانند با اختلال پیرونی  کنار آمده عوارض انحراف آلت تناسلی مشکل بدنی ویا جنسی خاصی را در آنها تولید نکرده است . لیکن در برخی افراد درد آلت تناسلی و مقاربت جنسی دردناک ، قابل تحمل نبوده و در شرایطی نیر مراجعه سریع به مراکز درمانی توصیه میگردد.

علائم کجی آلت تناسلی :

برآمدگی در سطح تنه آلت تناسلی : احساس و مشاهده توده سفت در ابعاد مختلف که ممکن است به مرور زمان به آهستگی خود نمایی کند و معمولاً بین 12 تا 18 ماه به کاملترین اندازه خود میرسد.

درد در ناحیه بدنه آلت تناسلی :  به غیر از عده ای از مردان که با پیرونی و عوارض آن کنار میایند ،حدود دو سوم از مردانی که پیرونی دارند از درد ناحیه بدنه آلت تناسلی شکایت مندند

خمیدگی آلت تناسلی : طی 12 تا 18 ماه از زمان  شکل گیری پیرونی  ، فرم آلت تناسلی در همگام نعوظ تغییر میابد و نوعی انحنا در آلت مشاهده میگردد. عده ای از مردان به دنبال مسئله پیرونی ناتوانی جنسی را تجربه گر میشوند.

علت کجی آلت تناسلی : 

اگر چه هنوز از علل ایجاد اختلال پیرونی اطلاع کاملی در دست نیست لیکن متخصصین امر به چند فاکتور زمینه ساز بیشتر عنایت پیدا کرده اند :

علل عروقی و اختلال گردش خون : بیشتر مردانی که مشکل کجی آلت تناسلی را پیدا میکنند معمولاً یا از فشار خون در رنجند و یا مورد تهدید یکی از انواع بیماری های قلبی قرار دارند.

آسیب و جراحت آلت تناسلی : در عده ای از مردان به دنبال صدمه ای که به بدنه آلت تناسلی وارد شده است تجربه گر پیرونی میگردند . این موضوع در مورد افراد مبتلا به ناتوانی جنسی  که برای ایجاد نعوظ آمپول به بدنه آلت تناسلی خود تزریق میکنند بیشتر اتفاق میافتد . جراحی های دستگاه تناسلی و ادرار ، سوانح موتورسواری  و صدمه های حین ورزش نیز باید مد نظر قرار گیرند . از سویی آلت تناسلی که درحالت نغوظ قرار گرفته است چنانچه با فشار خم شود زمینه ساز پیرونی میتواند باشد ( عملی که در میان مردان ایرانی با نام شکستن قولنج آلت تناسلی مصطلح میباشد ) ..

 اختلال بافت پیوندی ، بیماری قند  و زمینه های ژنتیکی نیز از جمله فاکتورهای دیگر بالابرنده احتمال پیدایش اختلال پیرونی میباشند.

درمان کجی آلت تناسلی :

به منظور درمان اختلال پیرونی بسته به شدت مشکل از متد های دارودرمانی ، وکیوم ، تزریق مستقیم داربرروی آلت تناسلی و یا  جراحی استفاده میگردد.

دکتر مریم محبی رواندرمانگر و سکس تراپست

Tel: 905-597-1622

www.maryammohebbi.com

Voicemail : 818-7321622

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Please follow and like us:
error

Enjoy this blog? Please spread the word :)